Toegankelijkheidsverklaring

De Stad Gent zet zich in voor integrale toegankelijkheid. Integrale toegankelijkheid betekent dat iedereen, ongeacht eigenheid of behoefte, gelijkwaardig en autonoom toegang heeft tot de omgeving, producten, gebouwen, diensten, informatie en vervoer. Een integrale toegankelijke leefomgeving en dienstverlening zijn basisrechten en vormen de sleutel tot een volwaardige maatschappelijke integratie en participatie van iedereen.
Stad Gent streeft ernaar haar websites en mobiele applicaties toegankelijk te maken, overeenkomstig het Vlaams Bestuursdecreet

Deze toegankelijkheidsverklaring is van toepassing op het sollicitatieluik van de jobsite van stad Gent.

De richtlijnen die gevolgd worden zijn de Web Content Accesibility Guidelines versie 2.1 of kortweg WCAG 2.1. Er zijn drie niveaus van de mate van toegankelijkheid: van laag naar hoog A, AA en AAA. Deze toepassing voldoet aan de richtlijnen tot en met niveau AA, met uitzondering van de volgende werkpunten.

Toegankelijkheids-verklaring

De Stad Gent zet zich in voor integrale toegankelijkheid. Integrale toegankelijkheid betekent dat iedereen, ongeacht eigenheid of behoefte, gelijkwaardig en autonoom toegang heeft tot de omgeving, producten, gebouwen, diensten, informatie en vervoer. Een integrale toegankelijke leefomgeving en dienstverlening zijn basisrechten en vormen de sleutel tot een volwaardige maatschappelijke integratie en participatie van iedereen.
Stad Gent streeft ernaar haar websites en mobiele applicaties toegankelijk te maken, overeenkomstig het Vlaams Bestuursdecreet

Deze toegankelijkheidsverklaring is van toepassing op het sollicitatieluik van de jobsite van stad Gent.

De richtlijnen die gevolgd worden zijn de Web Content Accesibility Guidelines versie 2.1 of kortweg WCAG 2.1. Er zijn drie niveaus van de mate van toegankelijkheid: van laag naar hoog A, AA en AAA. Deze toepassing voldoet aan de richtlijnen tot en met niveau AA, met uitzondering van de volgende werkpunten.

Openstaande werkpunten

De onderstaande inhoud is niet-toegankelijk op grond van onevenredige last. Hiervoor beroepen we ons tijdelijk op artikel 5 van de Europese richtlijn 2016/2102. We engageren ons om de openstaande punten op te lossen binnen een redelijke termijn.

Navigeerbaarheid - Paginatitels

  • Werkpunt

De meeste pagina’s op ons platform hebben dezelfde titel (die enkel de naam bevat).
Sommige pagina’s op onze website hebben een cryptische titel (zoals een code).

  • Gevolg

Deze informatie is niet leesbaar of raadpleegbaar voor sommige bezoekers.

  • Plan van aanpak

Op dit moment hebben we helaas geen pasklaar alternatief. Dit is opgenomen met de externe ontwikkelaar. Aarzel niet om contact met ons op te nemen, zodat we samen naar een gepaste oplossing kunnen zoeken.

Navigeerbaarheid - screenreader

  • Werkpunt

Navigeren met hulp van screenreaders is nog niet geoptimaliseerd. 

  • Gevolg

De extra info bij navigatie met hulp van screenreaders is op sommige plaatsen moeilijk interpreteerbaar.

  • Plan van aanpak

We nemen dit werkpunt op met de externe ontwikkelaar. Aarzel niet om contact met ons op te nemen, zodat we samen naar een gepaste oplossing kunnen zoeken.

Openstaande werkpunten

De onderstaande inhoud is niet-toegankelijk op grond van onevenredige last. Hiervoor beroepen we ons tijdelijk op artikel 5 van de Europese richtlijn 2016/2102. We engageren ons om de openstaande punten op te lossen binnen een redelijke termijn.

Navigeerbaarheid - Paginatitels

  • Werkpunt

De meeste pagina’s op ons platform hebben dezelfde titel (die enkel de naam bevat).
Sommige pagina’s op onze website hebben een cryptische titel (zoals een code).

  • Gevolg

Deze informatie is niet leesbaar of raadpleegbaar voor sommige bezoekers.

  • Plan van aanpak

Op dit moment hebben we helaas geen pasklaar alternatief. Dit is opgenomen met de externe ontwikkelaar. Aarzel niet om contact met ons op te nemen, zodat we samen naar een gepaste oplossing kunnen zoeken.

Navigeerbaarheid - screenreader

  • Werkpunt

Navigeren met hulp van screenreaders is nog niet geoptimaliseerd. 

  • Gevolg

De extra info bij navigatie met hulp van screenreaders is op sommige plaatsen moeilijk interpreteerbaar.

  • Plan van aanpak

We nemen dit werkpunt op met de externe ontwikkelaar. Aarzel niet om contact met ons op te nemen, zodat we samen naar een gepaste oplossing kunnen zoeken.

Opstelling van deze toegankelijkheidsverklaring

Deze toegankelijkheidsverklaring is opgesteld op 18 augustus 2021, na een zelfbeoordeling.
Deze toegankelijkheidsverklaring is voor het laatst herzien op 18 augustus 2021.

Opstelling van deze toegankelijkheidsverklaring

Deze toegankelijkheidsverklaring is opgesteld op 18 augustus 2021, na een zelfbeoordeling.
Deze toegankelijkheidsverklaring is voor het laatst herzien op 18 augustus 2021.

Compatibiliteit met browsers en ondersteunende technologieën

Deze toepassing is gemaakt om compatibel te zijn met de meeste gangbare ondersteunende technologieën voor toegankelijkheid. Wij hanteren ook compatibiliteit met de meest courante browsers.

Compatibiliteit met browsers en ondersteunende technologieën

Deze toepassing is gemaakt om compatibel te zijn met de meeste gangbare ondersteunende technologieën voor toegankelijkheid. Wij hanteren ook compatibiliteit met de meest courante browsers.

Feedback en contactgegevens

Ondervind je een probleem met deze website, meld dit dan via het webformulier of geef dit dan aan de toegankelijkheidsambtenaar door per e-mail toegankelijkheid@stad.gent en geef hierbij de locatie (link) naar de webpagina door waar je het probleem bent tegengekomen.

Feedback en contactgegevens

Ondervind je een probleem met deze website, meld dit dan via het webformulier of geef dit dan aan de toegankelijkheidsambtenaar door per e-mail toegankelijkheid@stad.gent en geef hierbij de locatie (link) naar de webpagina door waar je het probleem bent tegengekomen.

Handhavingsprocedure

Niet tevreden met het antwoord van de toegankelijkheidsambtenaar op je kennisgevingen of verzoeken die overeenkomstig artikel 7, lid 1, onder b), van de Richtlijn zijn verstuurd? Neem dan contact op met de ombudsvrouw. Zij is een vertrouwenspersoon waar je terecht kan als je vindt dat je klacht over een stadsdienst, het OCMW Gent, sogent of Ivago niet voldoende door de dienst zelf is behandeld. Kortom, als je vindt dat u niet voldoende gehoor hebt gekregen of dat je het niet eens bent met de oplossing van de klacht.

Handhavingsprocedure

Niet tevreden met het antwoord van de toegankelijkheidsambtenaar op je kennisgevingen of verzoeken die overeenkomstig artikel 7, lid 1, onder b), van de Richtlijn zijn verstuurd? Neem dan contact op met de ombudsvrouw. Zij is een vertrouwenspersoon waar je terecht kan als je vindt dat je klacht over een stadsdienst, het OCMW Gent, sogent of Ivago niet voldoende door de dienst zelf is behandeld. Kortom, als je vindt dat u niet voldoende gehoor hebt gekregen of dat je het niet eens bent met de oplossing van de klacht.